آتلیه بن سای

این بلاگ انتشار دهنده مطالبی در ارتباط با آتلیه بن سای خواهد بود.

آتلیه بن سای

این بلاگ انتشار دهنده مطالبی در ارتباط با آتلیه بن سای خواهد بود.

این بلاگ انتشار دهنده مطالبی در ارتباط با آتلیه بن سای خواهد بود.

  • ۰
  • ۰

این نکاتی است که یک آتلیه کودک باید در موقع ضرورت از آن بهره سریع و کافی بگیرد تا عکس های مشترین آتلیه کودک دارای بهترین کیفیت و رنگ و نور باشد


نکات آتلیه کودک (تراز سفیدی در عکاسی کودک)

تراز سفیدی در عکاسی کودک

این مقاله توسط آتلیه کودک بن سای تهیه شده است و در جهت ارتقای سطح کیفی اطلاعات عکاسی شما عزیزان است .

تراز و یا همان white balance چیست ؟ 

شرایط مختلف با منابع نوری متفاوت باعث میشوند که رنگ سفید تصویر شما به رنگ های مختلفی دیده شوند .

اما نکته قابل توجه این است که مغز ما هنگام دیدن یک عکس کودک به خوبی تغییرات را تصحیح میکند و خودش را با آن تطبیق می دهد .

مثل زمانی که در فضای باز درحال عکاسی کودک هستید و سپس میخواهید بعد از یه مدت کوتاهی ادامه عکاسی کودک را به داخل آتلیه کودک و یا منزل ببرید .


بیشتر بدانید:آتلیه نوزاد شرق

در این زمان هنگام ورود شما به آتلیه کودک و مواجه شدن با یک فضایی متفاوت از لحاظ رنگ و نور چشم شما سریعا خودش را با تغییرات تطبیق میدهد .


عکس کودک

زمانی که میخواهید عکاسی کودک انجام دهید ابتدا باید تراز سفیدی را تنظیم کنید و برای اینکار ابتدا باید به دوربین بفهمانید که سوژه ی کودک شما توسط چه منبع نوری ای روشن شده است . اگر منبع نوری تان را به اشتباه برای دوربین مشخص کنید آن هم در هر شرایط نوری متفاوتی یک نتیجه کاملا متفاوت به شما تحویل می دهد .

بیشتر بدانید:آتلیه  بن سای

همانطور که از اسمش مشخص است . هدف از این کار سفید نشان دادن اجسام سفید و خنثی سازی هرگونه عامل ناخواسته که توسط منبع نوری ایجاد میشود است تا همه ی رنگ ها به رنگ اصلی خودشان دیده بشوند .

عکس کودک

اگر هنگام عکاسی کودک تنظیمات دوربین را بر روی ذخیره ی فایل raw گذاشته اید پس نیازی نیست خیلی در خود دوربین عکاسی با تنظیمات رنگ و نور سروکله بزنید چرا که زمانی که عکس کودک را با این فرمت ذخیره کنید آن فایل حاوی تمامی اطلاعات عکس کودک شما است و میتوانید به راحتی بعدا در فتوشاپ آن را ادیت و ویرایش کنید .

با دوربین های دیجیتال و حرفه ای شما بهتر میتوانید عکاسی کودک با تراز سفیدی مناسب انجام دهید چرا که در این نوع دوربین ها سیستم های پیشرفته ی تراز سفیدی وجود دارد که درنهایت خروجی بهتری میتوانند به شما تحویل دهند .

در موقعیت های مختلف منبع نورهای مختلف باعث میشوند تا نور های متفاوتی به وجود بیایند و بر روی سطح اجسام بتابند و بر آن ها اثر بگذارند . مثلا طلوع خورشید و نور شمع هاله ای نارنجی رنگ بر روی اجسام میندازد در حالی که سپیده دم باعث میشود یک رنگ آبی بر روی تصاویر شما نقش ببندد .

ذهن ما انسان ها به طور کاملا خودکار تفاوت های رنگی را درون عکس کودک جبران میکند و ما یک پرده ی سفید را در تصویر به هر حال سفید می بینیم چه زیر نور شمع باشد و چه در زیر نور یک عدد مهتابی .

اما دوربین عکاسی کودک اینگونه نیست و آنقدری باهوش نیست و درک کند آن برگه ی سفید همیشه سفید است . چه در زیر نور شمع و چه در زیر نور مهتابی .


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی