آتلیه بن سای

این بلاگ انتشار دهنده مطالبی در ارتباط با آتلیه بن سای خواهد بود.

آتلیه بن سای

این بلاگ انتشار دهنده مطالبی در ارتباط با آتلیه بن سای خواهد بود.

این بلاگ انتشار دهنده مطالبی در ارتباط با آتلیه بن سای خواهد بود.

۹۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نکات مهم عکاسی کودک

نکات مهم عکاسی کودک

از اولین اولویت های پدر و مادر ها پس از به دنیا آمدن فرزندشان اقدام به عکاسی از آن و وقت گرفتن از آتلیه کودک است .

یک سری از والدین برای بار اول است که این تجربه را دارند و خیلی برایشان تازگی ندارند اما برخی دیگر اینطور نیستند و بی تجربه هستند .

بیشتر بدانید: آتلیه بن سای

بعضی از والدین که چندین کودک دارند شاید کنترل شرایط زندگی برایشان سخت باشد و ندانند که چه کارهایی باید انجام دهند تا یک زندگی آرام داشته باشند . حتی برخی اوقات برای رسیدن به این هدف نیز از کمک مشاوران استفاده میکنند .

زمانی که شما تنها یک فرزند دارید تمام توجه ها معطوف به همان یک کودک است اما اگر یک زمانی کودک دوم نیز اضافه بشود آنوقت بیشتر توجه مال او است و شما نمیتوانید مانند گذشته با فرزند اولتان وقت بگذارنید .

اگر چنین شرایطی دارید و میخواهید که کودک کوچکترتان را به عکاسی کودک ببرید سعی کنید حتما فرزند اول را نیز همراه خودتان به آتلیه کودک بیاورید و از او بخواهید که در روند کارها به شما کمک کند . مطمئن باشید او کمال همکاری را انجام خواهد داد و برای شما دردسر اضافه نخواهد بود 

اما قبل از اینکار حتما با کادر آتلیه کودک هماهنگ کنید تا عکاس کودک شما آمادگی لازم را برای برخورد درست با کودکانتان داشته باشد و حتما قبل از رفتن به آتلیه با عکاس خود راجع به خلق و خو اخلاق های خاص کودک بزرگتران صحبت کنید و به او بگویید که چه چیزهایی را دوست دارد و از چه چیز هایی خوشش نمیاید و چه چیزهایی باعث ناراحتی کودک شما میشود .

در این کار سعی کنید تا جایی که امکانش هست فرزند بزرگتر را مرکز توجه قرار دهید .

زمان عکاسی از او کمک گرفته بشود 

بیشتر بدانید: آتلیه کودک

تمام کودکان کمک کردن را دوست دارند چرا که اینکار باعث میشود آنها حس کنند برای شما مفید هستند و میتوانند کاری به درد بخور برایتان انجام دهند .

از او بخواهید لباس خواهر یا برادر کوچک ترش را انتخاب بکنند و قبل از عکاسی اصلی سوژه ی تستی شما باشند .

همیشه سعی کنید نظر او را بخواهید 

سعی کنید تا جایی که مشکل ساز نشود اداره عکاسی را به او واگذار کنید 

از او سوال بپرسید که دوست دارد در این سشن عکاسی چه ژستی بگیرد و یا دوست دارد از کدام دکور استفاده بشود .

و حتی میتوانید برای او جایزه نیز تهیه بکنید .

اگر میخواهید از فرزند کوچک تر عکس تکی بگیرید و وجود فرزند بزرگتر مانع است سعی کنید سر او را جور دیگر گرم کنید .

مثلا به او استراحت بدهید و از او بخواهید تا طی فاصله ی ۱۰ دقیقه ای چیزی بخورد و برگردد و در این فاصله شما میتوانید عکس های تکی نوزاد را بگیرید .

و در آخر یادتان نرود که حتما کودک را بخاطر همکاری زیادش و اخلاق و رفتار مناسب آن روزش تشویق کنید و اگر میتوانید حتما با جایزه ای کوچک نیز او را خوشحال کنید .

  • آتلیه بن سای
  • ۰
  • ۰

جشن تعیین جنسیت ( عکاسی بارداری )

جشن تعیین جنسیت 

عکس بارداری نیز مانند عکس کودک و عکس نوزاد که در آتلیه عکاسی گرفته میشود متنوع و دارای خلاقیت زیادی هستند .

آمدن یک عضو جدید به خانواده باعث هیجان و خوشحالی اعضای خانواده است . این اتفاق بزرگی است که در فرهنگ ها و رسوم مختلف به گونه های متفاوتی خبر بارداری را اعلام میکنند و آن را جشن میگیرند .

اللخصوص اگر اولین بارداری باشد و اولین فرزند بخواهد به دنیا بیاید .

همانطور که در مقاله های قبلی وبلاگ آتلیه عکاسی بن سای خوانده اید متوجه شدید که مناسب ترین زمان برای اقدام به عکاسی بارداری در آتلیه بارداری در ماه هفتم حاملگی است که کودک در این زمان به حد کافی رشد کرده است و وجودش در عکس ها و بدن مادر به خوبی پیدا است .

اما در جشن تعیین جنسیت اینطور نیست .. شما زمانی این عکاسی را انجام میدهید که بدن مادر هنوز هیچ تغییری نکرده است و البته در این شرایط مهم هم نیست چرا که این عکاسی تحت عنوان عکاسی جشن تعیین جنسیت نوزاد انجام میگیرد .

خیلی ها با این نوع عکاسی و جشن آن آشنایی ندارند و بار اولی است که حتی اسمش را میشوند ، اگر علاقمند به آشنایی با آن هستید با ما همراه باشید تا توضیحات لازم را به شما ارائه دهیم .

بیشتر بدانید: آتلیه بارداری 

جشن تعیین جنسیت 

این جشن برای خبر دادن به پدر خانواده و یا اقوام و فامیل های نزدیک است  که در فرهنگ ها و اقوام مختلف رسمیت دارد و مردم آن را انجام میدهند اما خب همه نه .

با این جشن به دیگران اعلام میکنید که فرزندی که در راه دارید دختر است یا پسر .

نحوه برگذاری این جشن با دکورهای مختلف است که معمولا در آن یا از رنگ صورتی استفاده میکنند و یا آبی .

که آبی برای پسر ها و صورتی برای دخترها است .

برای برگزاری جشن تعیین جنسیت نتیجه ی سونوگرافی به هیچ یک از والدین گفته نمیشود و تنها یکی از بستگان نزدیک آن را میداند و این راز را محفوظ نگه میدارد تا زمان جشن همگی سورپرایز شوند .

برای تزئینات جشن رنگ تمامی وسیله ها و تزئینات باید به مقدار کاملا مساوی آبی و صورتی باشد . مانند ظرف ها ، خوراکی ها ، لباس مهمان ها و میزبان ، و حتی کیک جشن .

برای افشا سازی این راز میتوانید از یک بادکنک بزرگ سیاه استفاده بکنید .

و داخل آن را با بادکنک های کوچک تر هماهنگ با جنسیت فرزند پر کنید و در زمان مناسب وقتی همه منتظر شنیدن خبر جنسیت نوزاد بودند بادکنک را همراه با یک سوزن به والدین بدهید و از آنها بخواهید یکدفعه  بادکنک بزرگ را بترکانند و آن لحظه جنسیت کودک برای همه مشخص خواهد شد .

کیک جشن

برای انتخاب کیک بهتر است که از کیک های سفارشی استفاده نمایید . از قنادی بخواهید تا کیک را به گونه ای درست کنند که نصف آن آبی و نصف دیگرش صورتی باشد و زمانی که کیک را خواستید ببرید رنگ داخل کیک جنسیت کودک را نشان میدهد .

  • آتلیه بن سای
  • ۰
  • ۰

عکس مادر و کودک در آتلیه کودک

عکس مادر و کودک در آتلیه کودک

از پر طرفدار ترین ژست ها و مدل های عکاسی کودک عکس مادر و کودک است  .

برای اینکه عکاسی خوبی از کودک و مادر باهم داشته باشیدباید به برخی از نکات توجه ویژه ای داشته باشید .

مدل عکس و ژست مادر و فرزند را متناسب با سن کودک و البته راحتی و آرامش او انتخاب کنید .

اگر مادر اصرار به استفاده از لباس های ست برای عکاسی کودک دارد ازا و بخواهید در وحله اول راحتی فرزندش را قرار دهد .

سعی کنید همیشه لباسی که انتخاب میکنید متناسب با فصلی باشد که در آن عکاسی میکنید ، در تابستان از لباس گرم و در زمستان از لباس خنک استفاده نکنید .

دمای محیط آتلیه کودک را با شرایط سوژه عکاسی تان هماهنگ کنید تا آرامش داشته باشد .

تمامی وسایلی که موجب سرگرمی و شادی او میشوند را جمع آوری کنید و در کنار خود داشته باشید تا هر زمان که نیاز بود از آنها استفاده کنید .

سعی کنید اگر کودک برادر یا خواهر بزرگتری دارد از آنها نیز در عکاسی کودک کمک بگیرید .

ژست مادر و نوزاد در آتلیه کودک

همانطور که میدانید و قبلا هم در باقی مقالات به آن اشاره کردیم همگی میدانید که نوزادان به دلیل حساسیت بالا و شرایط خاصی که دارند عکاسی از آنها نیازمند مراقبت های خیلی بیشتر است و باید بسیاری از نکات در آن رعایت شود .

از معروف ترین ژست های عکاسی کودک در آتلیه کودک برای مادر و کودک حالتی است که نوزاد دراز کشیده است و مادر بر روی خم شده و در چشمان یکدیگر نگاه میکند . در چنین حالتی میتوانید آرامش و احساس امنیت را در چشمان نوزاد و حالت هایش به خوبی مشاهده کنید .

بیشتر بدانید: بهترین آتلیه شرق تهران

عکاسی در فضای باز

در فضای باز یک مقدار نوع ژست های عکاسی کودک و مادر متفاوت است .

در عکاسی در طبیعت مادر و کودک میتوانند با هم بازی کنند و در حالی که مادر کودک را بالا پایین می اندازد شما از آنها عکاسی کنید .

به این ژست ، ژست پرواز کودک میگوییم !

از مادر بخواهید نقش مادر بودن خودش را بازی کند . چرا که هیچ کسی بهتر از مادر کودک نمیتواند او را سر ذوق بیارد و بخنداند .

مادر میتواند کنار کودکش دراز بکشد و در حالی که با او حرف میزند و به خنده می آوردش شما باید این لحظه ی زیبا را ثبت کنید .

معروف ترین ژست عکاسی کودک و مادر همین حالت خوابیده است

چرا که کودکان در خواب چنان معصومیتی در  چهره شان موج میزند که در هیچ زمان دیگه ای شما نمیتوانید این حالت را با این شدت در صورت آنها مشاهده کنید .

پس به یاد داشته باشید که حتما چند عکس با این حالت و ژست از آنها به ثبت برسانید .

  • آتلیه بن سای
  • ۰
  • ۰

مکان و زمان و لباس مناسب عکاسی کودک

مکان و زمان و لباس مناسب عکاسی کودک

از مهم ترین نکات در عکاسی کودک انتخاب محل مناسب  برای عکاسی است که باید به آن توجه کنید .

شما میتوانید اگر  وسیله ی نقلیه دارید با خانواده تان به پارکی زیبا و یا جایی که طبیعت زیبایی دارد بروید و در کنار آنها بهترین عکس ها را از کودکتان بگیرید .

اما قبل از هر چیزی باید به دنبال مکان عکاسی مناسب بگردید و از تمیز بودن آن مطمئن شوید .

و پس از آنکه مکان مورد نظرتان را پیدا و انتخاب کردید حال باید لباس هایی که با آن فضا هم خوانی دارند را برای کودک تان انتخاب کنید .

این کار به بهبود کیفیت عکس هایتان و نتیجه ی کار کمک میکند و باعث میشود تا عکس های زیباتر و جذاب تری از کودکتان را به ثبت برسانید .

بیشتر بدانید: آتلیه کودک

حال شما در نقش یک عکاس کودک در آتلیه کودک هستید پس باید مثل آنها فکر کنید . باید خلاق باشید .

شما باید انتخاب کنید که فرزند تان چه ژستی بگیرد و یا چه لباسی بپوشد و کجا بایستد .

هنگام انتخاب لباس برای فرزند تان سعی کنید لباس هایی را انتخاب کنید که با شخصیت او جور باشند .

اینگونه شما برای کودک تان شخصیت سازی میکنید و این کار را به طور مناسبی انجام میدهید .

برای متنوع کردن عکس ها باید چند دست لباس اضافه  همراه خودتان داشته باشید  .

سعی کنید اکسسوری های اضافه نیز مانند کلاه ، تل ، گیره ی سر ، دستمال سر ، عینک و چیزهایی از این قبیل برای اضافه کردن به ست لباس های کودک داشته باشید .

بیشتر بدانید: آتلیه نوزاد

در عکاسی کودک زمان بندی نیز از مهم ترین نکات عکاسی است که تمامی کارکنان در آتلیه کودک به آن توجه ویژه ای دارند پس شما هم باید به آن توجه کنید .

برای اینکه در عکس کودک سایه های خشن و بد وجود نداشته باشد و چهره ی کودک زیبا در عکس بیوفتد باید برای عکاسی زمان مناسب را انتخاب کنید و توجه ویژه ای به نور خورشید داشته باشید .

زمان های مناسب برای عکاسی کودک معمولا اوایل صبح  و یا بعد از ظهر است که خورشید در بهترین حالت خود برای عکاسی قرار دارد . 

اگر در چنین زمان هایی از کودک تان عکاسی کنید عکس های او با کیفیت تر و جذاب تر خواهند شد .

اگر تمام این موارد را میدانید اما فکر میکنید که توانایی عکاسی از کودک تان را به تنهایی ندارید میتوانید از یک آتلیه عکاسی کودک کمک بگیرید .

آتلیه کودک بن سای با ارائه امکانات مناسب عکاسی از کودک شما و دکور های مناسبتی و متنوع میتواند زیباترین عکس ها را از کودک شما ثبت کند .

  • آتلیه بن سای
  • ۰
  • ۰

عکاسی در آتلیه کودک

آتلیه کودک

براساس آخرین آمار گرفته شده در سرتاسر دنیا ، کودکان جذاب ترین موضوع برای عکاسی و سوژه های فوق العاده ای  برای گرفتن عکس هایی فوق العاده تر هستند .

عکاسی از این موجودات معصوم و دوست داشتنی از شیرین ترین مشاغل دنیا است ، اما به یاد داشته باشید که حتما باید صبور باشید و قبل از آن باید حتما حتما تمامی مهارت های نیاز  برای عکاسی کودک را بیاموزید .

یکی از نکات مهمی که حتما باید به خاطر بسپارید و هنگام عکاسی کودک آن را اجرا کنید : حفظ خونسردی تان است که بسیار بسیار مهم است . 

بیشتر بدانید: آتلیه نوزاد

در عکاسی کودک باید برای اینکه بتوانید خروجی خوب و درنهایت عکاسی کودک خوبی داشته باشید باید به کودک آزادی عمل بدهید تا در آخر کار نتیجه ی آن را مشاهده کنید .

کودک باید بداند که در آتلیه عکاسی کودک مجبور به انجام کاری که مایل به انجامش نیست نیست .

اگر میخواهید عکس  های خاص و زیبا  از او بگیرید ، باید کمی به او آزادی بدهید تا کودک خود واقعی اش را به شما و دوربین نشان دهد .

یک کودک یک ساله پر از کنجکاوی است ، دائما میخواهد به این طرف و  آن طرف برود و به همه چیز دست بزند ، به حرف شما توجهی نمیکند و تماما توجهش بر وسایل و محیط جدیدی است که در آتلیه کودک مشاهده کرده . و میخواهد کنجکاوی اش را رفع کند .

در چنین شرایطی عکاسان حرفه ای ما میدانند که باید کودک را سرگرم کنند ، در آتلیه عکاسی بن سای تمام وسایل مورد نیاز برای سرگرم کردن کودک شما موجود است پس نگران نباشید !

فکر میکنید چرا اکثرا والدین از پیشنهاد رفتن به آتلیه عکاسی نوزاد استقبال میکنند ؟

همانطور که میدانید برای کودکان اللخصوص در سنین پایین ثابت و ساکت ماندن به مدت طولانی عذاب آور و تقریبا غیرممکن است . 

آنها بی حوصله و بازیگوش هستند و  تمام مدت میخواهند شیطنت کنند ، به همین دلیل برای آنها بودن در یک وضعیت ثابت برای عکاسی کودک چندان دلنشین نیست و تا حدودی دشوار است . 

پس در چنین شرایطی که میدانید عکاسی کودک چقدر کار طاقت فرسایی است باتوجه به اینکه آنها اصلا همکاری لازم را با مخصوصا والدین انجام نمیدهند ، پس اینجا است که صحبت از آتلیه عکاسی کودک و استودیو عکاسی نوزاد میشود . 

بیشتر بدانید: بهترین آتلیه کودک شرق تهران

و درنهایت میرسیم به مهم ترین نکته در عکاسی کودک 

نکته ای که اغلب عکاسان رسیدگی به آن را فراموش میکنند .

شما به عنوان یک عکاس و یک حرفه ای باید بتوانید حضور و رفتار والدین کودک را کنترل کنید .

زیرا آنها میتوانند با تنها یک رفتار اشتباه تمام کار شما را خراب کنند .

آنها با دخالت های نابه جایشان دقیقا زمانی که نباید کل روند عکاسی شما را تخریب میکنند .

یک عکاس کودک خوب باید بداند چه دکوری در چه شرایطی و با چه تمی مناسب استفاده شدن است  . 

گذشته از خلاقیت عکاس ، خود استودیو عکاسی کودک نیز باید دارای امکانات ویژه و خاصی در زمینه ی دکور باشد .

از مهم ترین اصل ها در یک آتلیه عکاسی کودک موفق داشتن دکوراسیون های مختلف و خاص است که خود را با دیگر آتلیه های عکاسی متمایز میکند . 

داشتن دکورهای مختلفی از ابر قهرمان ها میتواند در جلب مشتری بسیار موثر باشد .

  • آتلیه بن سای
  • ۰
  • ۰

عکاسی کودک ( آتلیه کودک )

عکاسی کودک ( آتلیه کودک )
بیشتر بدانید: آتلیه ین سای
از پرچالش ترین انواع عکاسی ، هنر عکاسی کودک است که بسیار چالش برانگیز است .
به  این دلیل که عکاسی از آنها به راحتی اتفاق نمی افتد و کمی دشوار است .
این روزها بیشتر مردم به دلیل سختی هایی که عکاسی از کودکان در بر دارد حتی کسانی که خود عکاسی بلد هستند و دوربین مناسب و خوب دارند هم از این کار سر باز میزنند و کار عکاسی کودک را به آتلیه کودک میسپارند .
برای این کار به آتلیه کودک در تهران مراجعه میکنند و پس از مشاهده ی نمونه کار های آتلیه کودک وقت رزرو میکنند و در زمان تعیین شده برای عکاسی کودک به آتلیه کودک میروند  . 
اگر شما هم قصد اقدام برای عکاسی از کودک تان را دارید بهتر است این را بدانید که عکس پرتره در عکاسی کودک بسیار مشهور و البته محبوب است چرا که با عکس پرتره جزئیات چهره ی فرزند شما خیلی بهتر و زیبا تر مشخص میشود و اینگونه میتوان خود واقعی کودک را به تصویر کشید .
پس اگر زمانی به آتلیه کودک مراجعه کردید از عکاس کودک خود بخواهید تا عکس های پرتره ی زیادی از فرزندتان بگیرد .
اما اگر علاقه ای به رفتن به آتلیه کودک ندارید و برعکس میخواهید که خودتان تبدیل به عکاسی ماهر در زمینه ی عکاسی کودک شوید بهتر است به این نکاتی که در ادامه ذکر میکنیم دقت و توجه نشان دهید .
بیشتر بدانید: آتلیه تخصصی کودک
* اولین قدم برای اینکار تحقیق و یادگیری نکات لازمی است که برای تبدیل شدن به یک عکاس ماهر نیاز دارید .
* بعد از انجام تحقیقات لازم برای عکاسی دوربین مناسبی را انتخاب و خریداری کنید ، دوربینی که بهترین خروجی را با توجه به حرفه ی مورد نظرتان به شما تحویل میدهد .
* سپس بهترین تنظیمات را روی آن اعمال کنید  .
* برای عکاسی کودک نکته ی مهمی که باید بدانید این است که همیشه باید تلاش کنید که خودتان تمامی برنامه ریزی ها را انجام دهید .
* کتاب بخوانید و با جست و جو در اینترنت سعی کنید یاد بگیرید چگونه باید با کودکان رفتار بکنید و بهترین راه ارتباط گیری با آنها را بیاموزید .
* حین جست و جو در اینترنت و یادگیری چگونه ارتباط گیری با کودکان سعی کنید نمونه کارهای زیادی از عکاسی کودک ببینید . این کار باعث میشود خلاقیت شما افزایش یابد و در زمینه ی عکاسی کودک خلاق تر عمل کنید .
* شاید در ابتدا برخی از قسمت های عکاسی برای تان سخت و دشوار بنظر بیاید اما به خودتان این را گوشزد کنید که عکاسی یک جور سرگرمی است و با این جور نگاه کردن به آن سختی و دشواری آن برایتان کم و کمتر میشود .
* در طی عکاسی و یا قبل از آن سعی کنید سوژه ی خود را بشناسید و به خلق و خو و اخلاقیاتش توجه کافی نشان دهید .
* در عکاسی کودک بهتر است کمی تغییر زاویه را امتحان کنید تا اینگونه عکس هایی متنوع تر و با کیفیت تر داشته باشید .
* زمان عکاسی را سعی کنید بهترینش را انتخاب کنید ، این زمان میتواند اول صبح و یا بعداز ظهر باشد که نور خورشید در بهترین حالت خود برای عکاسی قرار دارد .
  • آتلیه بن سای
  • ۰
  • ۰

نکات مهم عکاسی کودک

نکات مهم عکاسی کودک 

بیشتر بدانید: آتلیه نوزاد

در وبلاگ استودیو بن سای تا به حال چندین بار مطالبی راجع به عکاسی کودک و عکاسی نوزاد برای تان نوشته ایم .

که میتوانید با رفتن به صفحه ی اصلی عکاسی کودک آن ها را پیدا و مطالعه کنید .

اما به دلیل حساسیت بالای این نوع عکاسی بهتر است که تنها به یکی دوتا مطلب افاقه نکنید و بیشتر راجع به آن مطالعه کنید .

اگر باقی مطالب منتشر شده داخل وبلاگ استودیو بن سای را خوانده باشید نکات زیادی را آموخته اید اما علاوه بر تمام آن نکته ها  خوب است اگر بدانید که در هنگام عکاسی کودک بودن مادر در کنار کودک میتواند عکاسی کودک را بسیار راحت تر بکند .

پس اگر تمامی راه ها را امتحان کردید و به بن بست خورده اید بهتر است از مادر کودک کمک بگیرید و از او بخواهید تا با نوزاش کردن و بوسیدن فرزندش او را آرام کند .

مادر باید زمانی که کودک ناآرامی میکند او را در آغوش خود بگیرد و با صحبت کردن با او ، او را به راحتی راضی به ادامه ی عکاسی بکند .

همین کار های ساده میتوانند به راحتی کودک را وادار به همکاری در طول عکاسی کودک بکنند .

آماده باشید برای عکس های خانوادگی !

بیشتر بدانید: آتلیه کودک

کودکان به دلیل تایم زیادی که با مادرانشان میگذارنند با آنها صمیمی تر هستند و احساس راحتی بیشتری میکنند .

به همین دلیل حضور مادر در کنار کودک قطعا باعث میشود روند عکاسی آسان تر باشد . 

دوربین را تنظیم کنید و آماده گرفتن عکس از کودک بشوید .

اگر کودک شما به نور فلش دوربین حساسیت دارد و نشان میدهد بهتر است با تنظیم نور فضای عکاسی و بدون فلش دوربین از او عکس بگیرید و یا میتوانید تنظیمات آی اس او دوربین را برای نوردهی بیشتر تغییر دهید .

نیازی نیست خیلی کودک را تکان دهید و جابه جا کنید تنها کافی است در همان حالتی که هستند با زاویه های مختلف از آنها عکاسی کنید و کمی خلاقیت به خرج دهید .

عکاسی کودک کاملا بسته به ذوق ، سلیقه و خلاقیت شما است که میتواند در فضای باز و یا منزل و یا حتی در آتلیه کودک باشد .

اگر علاقه ای به اینکه خودتان از کودکتان عکاسی کنید ندارید پس بهترین کار این است که کودک را به آتلیه کودک ببرید اجازه دهید عکاسان با تجربه و حرفه ای استودیو بن سای از آنها عکاسی کنند .

یادتان باشد حتی اگر خواستید به جای عکاسی در منزل توسط خودتان به آتلیه کودک مراجعه کنید حتما به همراه یکی از والدین کودک را به آنجا ببرید چرا که حضور والدین اللخصوص مادر به کودک قوت قلب میدهد و آرامشی که در او نفود میکند باعث میشود او تا انتهای روند عکاسی با عکاس همکاری لازم را داشته باشد .

  • آتلیه بن سای
  • ۰
  • ۰

نکات عکاسی از کودک نوپا

نکات عکاسی از کودک نوپا

 میتوان گفت مهم ترین بخش مهارت های حرفه ای یک عکاسی قسمت عکاسی خانواده است .

در عکاسی با بزرگسال ها شما بسیار راحت تر هستید چرا که آن ها حرف شما را میفهمند و گوش میدهند و زمانی که به آنها میگویید چه ژستی بگیرند و چگونه بایستند فرمان تان را اجرا میکنند اما راجع به کودکان اینگونه نیست .

هماهنگی با کودکان هنگام عکاسی کودک کار بسیار مشکلی است که شما باید بسیار حرفه ای باشید تا بتوانید کاملا و به خوبی او را کنترل کنید تا بتوانید از او عکاسی کنید 

در غیر این صورت کار برایتان مشکل خواهد شد .

چرا که کار با کودکانی که به تازگی به راه رفتن افتادن و یا درواقع رنج سنی یک تا سه ساله که تازه درحال یادگیری هستند بسیار سخت است .

اگر مایل به گرفتن بهترین عکس های کودک هستید و دوست دارید در کارتان به گونه ای پیشرفت کنید که اسم عکاس حرفه ای را رویتان بگذارند باید بهترین زمان ها را برای عکاسی از کودکان بشناسید و از آنها استفاده کنید .

بیشتر بدانید: آتلیه نوزاد

بهترین زمان برای عکاسی کودک زمانی است که سوژه ی شما آرام است و آرامش در وجودش مشهود است . در این صورت شما میتوانید بی هیچ گونه اضطراب و پریشان حالی ای در آتلیه کودک از اوعکاسی کنید .

از همین ابتدا باید هشدار بدهیم که اگر صبر و حوصله بالایی ندارید و تحمل کودکان برای مدت زیادی برای تان اذیت کننده است پس اصلا و ابدا به این حرفه ورود نکنید .

چرا که کودکان در هر سنی هم که باشند در تلاش برای راه رفتن ، صحبت کردن و کارهایی دیگر که بیشتر  آن ها شیطنت هستند هستند .

پس اگر به حرفه ی عکاسی کودک ورود میکنید باید صبر و حوصله تان را بالا ببرید و انتظار تمامی واکنش های احتمالی  و غیر منتظره ی آن ها را داشته باشید .

بیشتر بدانید: آتلیه کودک 

نکته ی دوم و بسیار مهم برای یک عکاس کودک خوب بودن داشتن خلاقیت زیاد در این زمینه است .

چرا که عکاسی کودک و چه بسا دیگر شاخه های آن بسته به ذوق و سلیقه ی شما هنگام کار است که میتواند در آتلیه کودک ، منزل خودتان و یا هر جای دیگری باشد .

مکان عکاسی کودک چندان مهم نیست بلکه نکته ی مهم توجه شما به مشکلات احتمالی ای است که طی هر عکاسی ای ممکن است پیش بیاید و کار شما را خراب و یا دشوار بکند .

کودکان نو پا به تازگی شروع به راه رفتن کرده اند و درواقع در حال تمرین هستند و در طی تمرین کردن ممکن است به در و دیوار برخورد کنند و آسیب ببینند .

پس قبل از حتی شروع عکاسی سعی کنید وسیله هایی که ممکن است به او آسیب بزنند را از دم دست جمع کنید و مراقب باشید که کودک با برخورد با آنها به خودش آسیب وارد نکند .

و اینگونه میتواند با فضای آرامش بخشی که ایجاد میشود عکس های زیبا و حرفه ایی از کودک بگیرید .

  • آتلیه بن سای
  • ۰
  • ۰

آتلیه بارداری بن سای

آتلیه بارداری بن سای

شاید برخی از مخاطبان عکاسی های بارداری ندانند  که فرق عکاسی بارداری با دیگر شاخه های عکاسی چیست ؟ و یا اصلا فرقی دارد یا نه ؟

عکاسی بارداری از شاخه های تخصصی عکاسی است که امروزه به خوبی میان مردم جا افتاده است و مخاطبان زیادی نیز دارد .

به این نوع عکاسی ، عکاسی بارداری و یا عکس مادری میگویند .

عکاس های مختلف با روش های متفاوته بسیاری وجود  دارند که شما میتوانید در میان آن ها با سلیقه ی خودتان انتخاب کنید و اقدام به عکاسی بارداری در آتلیه بارداری بکنید .

واجب است بدانید که عکاسی بارداری به مهارت ، تسلط به فن نورپردازی  و خلاقیت عکاس نیز بسیار بستگی دارد .

سبک کار آتلیه عکاسی بن سای چگونه است ؟

آتلیه عکاسی بارداری بن سای سطح بالایی با نگاهی بسیار حرفه ای دارد که به صورت تخصصی با نگاه خاص به حالت های مادرانه ، پدرانه و لطافت های دوران بارداری توجه میکند و میتواند این اطمینان را به شما دهد که خانم های بارداری که در آتلیه بارداری بن سای عکاسی بارداری انجام میدهند میتوانند لحظات خاص و بسیار زیبایی داشته باشند که ما آن ها را برای شما به خوبی ثبت میکنیم .

آتلیه بارداری بن سای از لحاظ امکانات عکاسی برای خانم های باردار کاملا سطح بالایی دارد و تمامی لباس ها و پارچه های ظریف بارداری که در عکاسی بارداری مورد استفاده قرار میگیرند را دارا است .

آتلیه بارداری بن سای مبلغی برای ورودیه ندارد اما حداقل سفارش چاپ دارد .

به این معنی که مشتری در انتخاب تعداد عکس و سایز آن ها مختار است اما باید این انتخاب ها به گونه ای باشد که بیشتر از حداقل مبلغ چاپ آتلیه بن سای باشد .

اما سقفی برای مبلغ سفارش شما وجود ندارند و شما هرقدر که علاقمند باشید میتوانید سفارش دهید .

حداقل خرید آتلیه بارداری بن سای مبلغ ۲۰۰ هزار تومان و یا ۸ قطعه عکس به ارزش حداقل ۲۰۰ هزار تومان می باشد .

زمان تقریبی ای که آتلیه بن سای برای هر عکاسی ای در نظر میگیرد ۱ الی ۲ ساعت است 

بیشتر بدانید: آتلیه بارداری

امکانات مختلف آتلیه بن سای برای عکاسی بارداری

در آتلیه بارداری بن سای انواع لباس های بارداری زیبا همراه با اکسسوری های خاص که باب سلیقه ی شما باشند موجود است .

تعدادی دکور زیبا و منحصر به فرد نیز وجود دارند که متناسب با رنگ لباس و البته سلیقه ی شما انتخاب میشوند و برای شما عکاسی خواهد شد .

آتلیه بارداری بن سای برای عکس های انفرادی مادر ها لباس ، پارچه ، کلاه و گل سر های زیبا و مخصوص دارد  خوب است اگر بدانید که برای استفاده از آن ها هزینه جداگانه از شما گرفته نخواهد شد .

درصورت استفاده از کفش و پاپوش بهتر است که قبل از آمدن به آتلیه بارداری آن ها را تمیز کنید تا بتوانید از آن ها در داخل آتلیه بارداری استفاده نمایید .

جهت گرفتن وقت برای عکاسی بارداری با شماره تلفن های آتلیه بارداری بن سای تماس بگیرید و خواهشمندیم این کار را حداقل سه روز تا یک هفته قبل از زمان مورد نظرتان انجام دهید .

عکس بارداری


  • آتلیه بن سای
  • ۰
  • ۰

تنظیمات دستی یا تنظیمات اتوماتیک برای عکاسی کودک

تنظیمات دستی یا تنظیمات اتوماتیک برای عکاسی کودک

امروز تکنولوژی دوربین های عکاسی به قدری پیشرفت کرده است که در حال حاضر قابلیت های عکاسی زیاد در حالت های گوناگون یکی از امکانات بی شمار آن ها به حساب می آید .

قابلیت هایی که در هر برند و مدل های مختلف یک دوربین بسیار متفاوت است .

قابلیت های بی نظیری مانند توانایی عکاسی از سوژه در حین دویدن و یا ورزش کردن و هر گونه تحرک دیگری ، عکاسی در زمان شب و یا روز ، عکاسی در حالتی که نور صحنه ی شما زیاد است و ..  که در این بین عکاسی در حالت دستی یا اتوماتیک اکثرا میتوان گفت در تمامی دوربین های عکاسی میتوان دید و تمام دوربین های عکاسی این توانایی را دارند .

حالت دستی بر روی دوربین های عکاسی را با علامت M  (manual)  و حالت اتوماتیک را اینگونه A  (automatic)  نشان میدهند .

خالی از لطف نیست اگر بدانید که عکاسی در حالت اتوماتیک بسیار شما را محدود میکند در صورتی که اگر دوربین بر روی حالت دستی قرار گرفته باشد دست شما برای تنظیمات دلخواهتان بسیار باز تر از در حالت اتوماتیک است .

پس با این حساب بسته به توانایی های خودتان و میزان دانش تان راجع به عکاسی کودک شما دو انتخاب حالت دستی و حالت اتوماتیک را دارید که میتوانید در عکاسی از آن ها استفاده کنید .

بیشتر بدانید: آتلیه تخصصی کودک

اگر هنوز آنقدر حرفه ای نیستید و عملا یک آماتور محسوب میشوید بهترین حالت برای شما حالت اتوماتیک است .

شاید با خود بگویید که من با تنظیمات اولیه ی دوربین های عکاسی آشنایی دارم ولی مطمئنا اگر جلوتر بروید و با تنظیمات پیچیده تری همچون تنظیم نور ، افکت ، سرعت شاتر و .. آشنا شوید متوجه خواهید شد که در حال حاضر بهترین حالت برای شما حالت اتوماتیک دوربین است که سختی کمتری دارد .

پس از حالت های مختلف دوربین برای عکاسی به مد ها میرسیم . استفاده از مد های خودکار عکاسی مانند مد نوردهی خودکار در  اکثر اوغات باعث ثبت بهترین عکس ها از سوژه مورد نظر میشود . پس چرا مد دستی نیز در کنار حالت اتوماتیک در دوربین های عکاسی به چشم میخورد ؟

درواقع استفاده از حالت دستی در علاوه بر راحتی کار عکاسان آماتور وقتی نمایان میگردد که در جاهایی قصد عکاسی داشته باشید که نور خوبی نداشته باشید و یک جورایی غیر معمول باشد . مانند زمانی که در برف و یا زمانی که میخواهید در نور بسیار شدید خورشید عکاسی کنید .

پس خوب است بدانید که در چنین شرایطی حتی عکاسان حرفه ای هم به راحتی نمیتوانند با حالت اتوماتیک دوربین عکس هایی خوب و با کیفیت ثبت کنند .

درواقع تفاوت این دو حالت هم کاملا بستگی به میزان توانایی شما در هنر عکاسی و شرایط گرفتن عکس دارد .

برای همین هم هست که هردوی این قابلیت در کنار هم در دوربین های عکاسی امروزی دیده میشود .

تا با توجه به نیاز شما و موقعیت عکاسی از مد اتوماتیک به دستی یا بالعکس سوئیچ نمایید . 

این مد تنها مخصوص دوربین های عکاسی معمولی  نیست بلکه از آن ها در آتلیه تخصصی کودک و نوزاد  نیز استفاده میشود و قابل دسترسی است 

  • آتلیه بن سای